Tuesday, June 14, 2016

Review Foundation Bourjois Healthy Mix Serum



Bourjois Healthy Mix Serum
Hai semua, harini saya membuat review foundation iaitu Bourjois Healthy Mix Serum. Sebelum ini saya membeli Bourjois Healthy Mix Foundation dan sangat-sangat menyukainya. Namun saya terbaca review mengatakan jenis serum ini juga tidak kurang hebatnya. Oleh itu saya ingin melihat dan membandingkannya.


Perbandingan size dan pump antara Bourjois Healthy Mix Serum dan Healthy Mix Foundation
Review

Coverage
Coveragenya light to medium. Jika mahu lebih coverage boleh memakai dua lapisan. Tapi ia masih nampak natural dan tidal kelihatan anda memakai bedak yang tebal. Saya menggunakan shades 53 yang mempunyai tone kekuningan yang amat saya sukai

Kiri : BHM Foundation (52) , kanan BHM Serum (53)

Kiri : BHM Foundation, kanan BHM Serum


Rasa
Rasanya memang ringan. Bau yang amat sedap dan segar. Jika Bourjois Foundation rasanya seperti sedikit berminyak, Bourjois Serum rasanya seperti gel foundation. Pakai-pakai terus elok dan tak perlu memakai bedak kerana ia cepat kering. Tapi bukan bermaksud ia mengeringkan wajah. Jika Bourjois Fundation pula ia memberi efek glowy.

Packaging
Packaging yang sangat-sangat comel dan menawan. Merah dan kaca. Ia juga ada pump, oleh itu sangat mudah penggunaannya



Kedua-dua botol comel kan.


Aplikasi
Saya selesa menggunakan jari sahaja kerana lebih cepat ia rata seluruh wajah.

Berapa Jam Bertahan
Ia bertahan lama juga,dari pagi hingga pukul 3 petang masih elok dan tidak membuatkan kulit berpeluh kerana ia memberi fnishing matte.




Rating 5/5
Saya suka semuanya tentag Bourjois Foundation Healthy Mix Serum ini. Memang kulit saya terasa sihat dan tidak membuat kulit saya nampak kusam. Packaging yang mudah dibawa kemana-mana. Senang dipakai dan mudah juga dicuci kerana ia tidak tebal. Highly Recommended. Mungkin saya kelihatan bias terhadap brand ini, tetai memang benar ia sangat bagus.


No comments:

Post a Comment