Tuesday, July 12, 2016

Ada Apa dengan Nyx Jumbo Eye Pencil in Milk

Hai semua, masih tak terlambat untuk saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin jika ada entri saya yang membuatkan anda kurang senang dan sebagainya. Lama saya tak buat entri, dek kerana kesibukan pulang beraya dan bercuti bersama keluarga. Sehari sebelum raya, saya sempat grab Nyx Jumbo Eye Pencil in Milk. Dalam banyak-banyak warna kenapa pilih warna putih ni?. Sebenarnya banyak sangat kegunaannya dalam makeup gituuu.

Putih suci warnanya
Ia dipanggil jumbo kerana matanya yang gemuk dan besar. Harganya sangat berpatutan, jika dibeli di Sephora, harganya ialah RM24.


Jika dicalitkan di tangan begini rupanya

Macam inilah rupanya bila dcalit dan diblend

Teksturnya seperti crayon, agak pekat, tetapi mudah diblend. Ok sekarang kita lihat kat mana kita boleh aplikasikan nyx jumbo pencil milk ini


Pecah pulak gambar zoon ni

Ok, jika dilihat gambar di atas, kegunaannya mengikut nombor

  1. Highlight bawah kening, menutup juga bulu-bulu
  2. Sebagai eyebase. Warna eyeshadow akan lebih jelas dan mekap mata akan tahan lama dan tidak creasing.
  3. Highlight di inner corner eyes
  4. Waterline-kepada sesiapa yang sukakan mata kelihatan bulat, besar dan segar, boleh lukis warna putih ye di waterline.
  5. Takde concealer?, jangan khuatir, nyx jumbo eye pencil boleh bertindak menjadi under eye concealer juga.
  6. Tiada dalam gambar, ia boleh jadi highlight hidung supaya hidung kelihatan mancung gituu.

Eye shadow ini berwarna cerah, bila guna nyx sebagai eyebase, warna jels kelihatan

Hasilnya setelah diblend. Agak mudah juga saya menggunkan nyx jumbo eye pencil ini, kerana ia senang digunakan, tidak melekit, cepat set, warna putih yang cantik. Kira tak rugilah saya membeli jumbo pencil ini. Macam-macam adaaa.

No comments:

Post a Comment