Sunday, July 3, 2016

Foundation Review: Revlon Colorstay

Kita berjumpa lagi dalam topik yang saya suka dan tak jemu mencuba iaitu Foundation Review. Harini saya akan membuat review dari brand Revlon, iaitu Revlon Colorstay. Banyak review yang positif saya lihat di Youtube mahupun blog tentang foundation ini. Jadi saya pun cubalah untuk melihat sejauh manakah best ke tak produk ini.


Produk ini katanya....

  • Full coverage for up to 24 hours (wuiih)
  • Flawless look, shine free finish
  • Buildable to full coverage
  • Combination/Oily

Review

Shades/Warna
Yang bertanda pink itu warna shades saya
Saya sukakan Revlon Colorstay ini kerana ia mempunyai seleksi yang luas dalam pemilihan wrna mengikut kesesuaian warna kulit. Saya membeli dalam shades 310 iaitu Warm Golden. Saya tidak pasti sebenarnya apakah shades yang bersesuaian dengan warna kulit saya, tetapi promoter di Watson Alamanda yang peramah telah memilih warna ini untuk saya dan saya percayakannya. Oklah warnanya tidak jauh beza dan cocok dengan warna kulit saya :). 




Jika dilihat gambar di atas, shades Revlon agak peachy berbanding Bourjois yang kekuningan. Saya sebenarnya lebih gemarkan foundation yang berona kekuningan, namun tak mengapa ini hanya calitan pada tangan, nanti kita lihat di wajah bagaimana.

Rasa
Agak pekat, harus digoncang terlebih dahulu sebelum guna. Ada bau, baunya seperi kosmetik, tiada wangian lain. Ia membuatkan saya teringat kepada foundation Double Wear by Estee Lauder


Packaging
Packaging yang ringkas, kemas, kompak dan professional. Saya sukakan pump. Mudah sangat.




Aplikasi
Saya menggoncangkan ia, dan meyapu pada sebelah wajah sahaja untuk melihat perbezaan memakai foundation atau tidak.

Warnanya sedikit gelap dari kulit saya. Yang pasti wajah saya jelihatan kelam, mungkin kerana tersilap pilih warna, mungkin juga kerana tone yang agak peachy.

Saya juga dapati ia mengambil masa yang lama untuk set di wajah saya. Saya dapat lihat jelas pula pori wajah saya, ia seolah olah menyerlahkan lagi pori wajah saya.

Berapa Jam Bertahan
Katanya ia boleh bertahan lama, memang ia boleh bertahan lama, tetapi  Saya dapat rasakan kulit saya tebal dan seolah memakai foundation tebal.

Rating 3/5
Pertama kali saya mencuba, saya amat menyukainya, tetapi apabila melihat wajah saya kelihatan dull di dalam gambar, saya mungkin kena memilih warna yang lebih tepat. Saya pernah cuba mencampurkan revlon colorstay dan photoready, hasilnya lebih baik dari tidak dicampur. Secara keseluruhannya, foundation brand Revlon belum berjaya menambat hati saya. Mungkin di masa akan datang saya boleh mencuba lagi foundation Revlon yang lain pula.

No comments:

Post a Comment